Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.
Heb je direct antwoord nodig op je vraag?
Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.
Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.
Op onze homepagina begin je met het invullen van je postcode en woonplaats. De rest van het aanmeldproces wijst zich eigenlijk vanzelf. We hebben ook een stapsgewijze toelichting voor als je ergens vastloopt.
Zodra je op ‘Contract bevestigen’ hebt geklikt is je aanmelding afgerond.
Wij verwerken de aanvraag en sturen het contract naar je op via de mail. Tot de ingangsdatum van het contract wordt de energie geleverd door jouw oude leverancier. Wij regelen de overstap.
Bij een reguliere aanmelding start het contract (en dus de levering van energie) bij ons 30 dagen in de toekomst. Geef je een datum verder dan 30 dagen in de toekomst aan, dan starten we de levering op jouw voorkeursdatum.
Dat betekent dat we je elektrische auto laden op goedkope momenten en juist niet op dure momenten. Gemiddeld kun je daarmee zo €1000,- per jaar besparen.
Slim laden doe je aan huis met de stroom en app van Frank. Geef je gewenste vertrektijd op en ons algoritme zorgt ervoor dat jouw auto zo goedkoop mogelijk wordt opgeladen. Zo ben je altijd voldoende geladen tegen een voordelige prijs.
Met een dynamisch energiecontract van Frank betaal je elke maand voor je werkelijke verbruik. Het voordeel hiervan is dat je als klant nooit te veel betaalt en we de risico’s voor beide partijen klein houden.
Voorafgaand aan de maand maken we een inschatting van je kosten op basis van het percentage van je jaarlijkse verbruik wat je die maand zal gebruiken en een schatting van de prijzen. Na afloop van de maand, weten we precies hoeveel je verbruikt hebt en wat de prijzen waren op deze momenten. Dit rekenen we met je af op de volgende termijnfactuur.
We rekenen dus geen vast, maar een dynamisch voorschotbedrag. Iedere maand is het termijnbedrag daarom anders. In de winter betaal je meer en in de zomer minder, simpelweg omdat je in de zomer minder energie verbruikt en vaak ook tegen lagere tarieven dan in de winter. Naast je verbruik betaal je een vast bedrag per maand aan netbeheerkosten en een vaste maandelijkse vergoeding ter bekostiging van de dienstverlening door Frank Energie.
Praktisch voorbeeld:
In april ontvang je de ‘termijnfactuur mei’ met de geschatte kosten voor mei. In april weten we ook je werkelijke verbruik van maart en rekenen we het verschil tussen de geschatte en werkelijke kosten van maart af.
In april ontvang je dus de ‘termijnfactuur mei’ met:
NB: Het kan voorkomen dat we op het moment van factureren nog niet alle verbruiksdata van een eerdere maand hebben ontvangen. In dat geval vindt de verrekening van het werkelijke verbruik plaats op de eerstvolgende factuur.
NB: Wanneer de verwachte productie groter is dan het verwachte verbruik zullen we géén negatief voorschot in rekening brengen. In plaats daarvan gaan we dan uit van netto 1 kWh verbruik. Uiteraard kan de verrekening van een eerdere maand (en daarmee het totaal van de termijnfactuur) wel negatief uitvallen.
Neem ook een kijkje op onze facturatiepagina voor meer uitleg en een rekenvoorbeeld.
De prijzen voor stroom en voor gas veranderen natuurlijk voortdurend (per uur en per dag).
De kosten voor netbeheer en de overheidsheffingen veranderen één keer per jaar. We zullen je van tevoren informeren alvorens we dit aanpassen.
Je kunt je verzoek/vraag hier doorgeven onder vermelding van je klantnummer. We helpen je zo snel mogelijk!
Natuurlijk kies je dan (weer) voor Frank Energie!
Zodra je weet wanneer je de huidige woning gaat verlaten, kun je dit aan ons doorgeven. Mail ons via klantenservice@frankenergie.be, dan zorgen wij ervoor dat het contract wordt beëindigd op de juiste datum. Ook kunnen we gelijk jouw energiecontract voor jouw nieuwe adres regelen.
Let op: Maak altijd foto's van de meterstanden bij het vertrek uit de oude woning en het betrekken van een nieuwe woning, óók als je digitale meters hebt.
Via de Frank Energie app kun je zelf je rekeningnummer wijzigen! Ga naar het tabblad 'Regelen' > 'Betaalgegevens' > 'Rekeningnummer wijzigen'.
Kies de juiste bank.
Je wordt doorverwezen naar de omgeving van jouw bank. Volg daar de benodigde stappen.
Na het succesvol afgeven van een machtiging wordt het rekeningnummer automatisch aangepast in onze systemen.
Omdat we met een dynamisch contract de beursprijs voor elektriciteit aan onze klanten doorrekenen, is de prijs ieder uur anders. Ook voor teruglevering rekenen we de op dat moment geldende beursprijs.
Zie onze tariefkaarten voor meer informatie.