Laatst bijgewerkt op: 09-01-2025

Hoe verloopt de aanmelding bij Frank Energie?
  • Verwijs de klant naar onze homepagina via je unieke uitnodigingspagina. Heb je nog geen eigen uitnodigingspagina ontvangen? neem dan contact op met partners@frankenergie.nl
  • De klant dient zijn adres bovenaan in te vullen en daarna te klikken op ‘Bereken je besparing’.
  • Daarna kan de klant de rest van zijn gegevens invullen.
  • Na de bevestiging van de switch regelen wij de overstap met de oude leverancier.
  • De minimale startdatum ligt 34 dagen in de toekomst. De klant kan eerder bij ons starten als hij zijn getekende opdrachtbevestiging van de batterij (op het juiste adres) doorstuurt naar: klantenservice@frankenergie.be
Hoe meldt de klant zijn batterij aan bij Frank Energie?
  • De klant is aangemeld bij Frank Energie.
  • De klant dient de app te downloaden en hierop in te loggen.
  • Op de app moet de klant navigeren naar 'slim huis' en daarna klikken op 'batterij activeren'.
  • Hierdoor opent de mailing app van de klant met een standaard sjabloon dat de meeste informatie bevat die Frank nodig heeft om verdere stappen te nemen, zoals het Frank klantnummer (in het onderwerp van de mail) en batterijmerk, serienummer, capaciteit en vermogen.
  • Nadat de e-mail naar slimstroomopslaan@frankenergie.be is gestuurd, onderneemt Frank verdere stappen. Dit duurt over het algemeen ongeveer een werkdag, afhankelijk van het merk.
  • Nadat de batterij is geactiveerd om zich in te schrijven voor de Slim Handelen dienst, ontvangt de klant een bevestigingsmail met een aantal basisinstructies en de algemene voorwaarden van slim handelen.
  • Binnenkort zal de onboarding geautomatiseerd worden (OAuth). Hiermee zal de klant vanuit de Frank app direct zijn batterij kunnen aanmelden en akkoord kunnen gaan met de relevante voorwaarden.

De code(s) die we nodig hebben in het e-mail template verschillen ook per partner:

• AlphaESS: Serienummer en check-code van de omvormer. Het serienummer is 15 karakters lang en begint vaak met 'ALD' of 'ALB'. De check-code is 6 karakters lang en een mix van letters en cijfers.

Bliq: In de Bliq app kun je je in de app aanmelden voor ‘Onbalans Handelen’. Bliq zal dan de benodigde data met ons delen.

• Eniris: Voor het aanmelden van je batterij via de Smart Grid One van Eniris kun je je installateur contacteren. Zij kunnen jouw batterij aanmelden.

• Sigenergy: Systeem ID. Dit is een code van 15 karakters (5 letters en dan 10 cijfers) die je kunt vinden in de Sigenergy app.

• SolarEdge: Site ID. Dit is een code van enkel cijfers die je kunt vinden onder Site Details in de SolarEdge app.

• Enphase: Je Site ID (of in het Nederlands, je 'Locatie ID'). Een code van enkel cijfers die je kunt vinden in de Enphase app. Daarnaast dien je ook in de Enphase omgeving aan te geven dat Frank je batterij mag sturen. Dat stappenplan ontvang je in je bevestigingsmail. Daarna kan het ongeveer twee werkdagen duren voordat de sturing van start gaat.

Ik wil ook energie van Frank